Home » PAPABUN ÎN MAROC

Jurnal Marocan 5: Masa de peşte din Essaouira

7 April 2009 PAPABUN ÎN MAROC 4,362 views 4 ComentariiTrimite pe mail Trimite pe mail

În călătoria culinară din Marrakech, o zi a fost dedicată unei excursii la Essaouira, pe coasta de Vest a Marocului, la Oceanul Atlantic. Orasul, cel puţin zona veche, are un farmec aparte faţă de Marrakech, fiind mai boem (are puternice influenţe culturale, graţie mai multor festivaluri de muzică, iar în trecut a fost vizitat de mai mulţi muzicanţi celebri, în frunte cu Jimmy Hendrix) şi e vopsit doar în alb şi albastru (faţă de rozul din Marrakech).
Pescarii din Essaouira sînt mai tot timpul pe apă, cu excepţia zilelor în care vîntul bate foarte puternic (şi nu sînt puţine astfel de zile, Essaouira fiind un paradis recunoscut pentru surferi), aşa că peştele proaspăt aici e ca porcul în România. Noi am plecat din Marrakech spre Essaouira la 8.30 dimineaţa, cu un autocar Supratours de lîngă Gara Centrală (asta dacă veţi ajunge vreodată în Marrakech), iar cei 185 de kilometri au fost parcurşi cam în 3 ore (cu o oprire pe drum, aşa cum opresc microbuzele în România, pe distanţe mai lungi). Biletul, dus-întors, a costat 12 euro de persoană (130 dirhami). În Essaouira am stat pînă pe la 18.45, cînd am luat autocarul înapoi spre Marrakech.
După ce am ajuns pe la 11.30 în Essaouira, am luat-o la pas prin medina – oraşul vechi, pînă am ajuns în piaţa centrală a oraşului, care este situată chiar lîngă apă. Am admirat un pic pescăruşii care năvăleau pur şi simplu peste pescari, apoi ne-am îndreptat spre plajă. Nu era foarte cald în ziua în care am ajuns noi (25-27 grade), apa oceanului era rece (am intrat doar puţin mai sus de glezne), însă tot ne-am întins la soare, pe plajă, vreo oră.
După aceea am revenit în piaţa centrală, acolo unde există vreo 15-20 de standuri cu mese, unde nişte bucătari ad-hoc gătesc peştele şi fructele de mare proaspete. Ca şi în Marrakech, e bine şi aici să studiaţi mai întâi cît mai multe oferte, chiar dacă bucătarii trag aproape la propriu de oameni, spre a-i atrage la mesele lor. După ce ne-am învîrtit vreo 5-6 minute, pînă la urmă ne-am aşezat la un stand, care părea a avea ofertă bogată. Şi am ales (tava albă din stînga pozei centrale de sus e porţia noastră): 6 sardine, 4 gambaşi imenşi, vreo două mâini de creveţi, tot atâţia calamari şi tot atâtea caracatiţe mici. Prepararea e extrem de simplă, totul se face pe o plită încinsă, fără nici un alt adaos de condimente, la masă ti se aduc sare şi felii de lămâie.
Preţul pe care l-am plătit a fost cam mărişor (€35 pentru două persoane, aici am luat o semiţeapă, dar nu am mai avut chef de negocieri cu ei, fiindu-ne foame, iar preţul nefiind totuşi astronomic, însă cred că un 20-25 de euro ar fi fost mai nimerit).
Oricum experienţa de o zi în Essaouira a fost minunată (începînd cu drumul cu autocarul, zona veche a oraşului, cafenelele, piaţa de condimente, plaja, masa de peşte), aşa că dacă aveţi drum pe aici vreodată vă asigur că merită.

Acest website are si o PAGINA DE FACEBOOK (click aici pentru "Like") in care vei intalni mult mai multe informatii decat cele publicate aici: postari aproape zilnice, poze din bucataria mea, de la locul meu de munca, precum si concursuri sau informatii utile.

4 comentarii »

1. Sa va fie de bine 🙂
    Mie nu mi se pare mult pretul, fructele de mare nu-s ieftine nicaieri in lume, mai ales in locurile unde le iei asa proaspete. Plus ca trebuie sa iei in considerare si “taxa de turist”, n-ai ce face :))

2. Asa e, taxa de “european” sau de “american” o resimti din plin in Maroc, fara discutii. Chiar stateam sa ne gindim cit plateste un marocan simplu ptr. aceleasi chestii pe care le consumam noi.
    Cu pretul fructelor de mare, corect. Totusi, cred ca daca cerea 50 de euro incepeam sa protestam. Asa, la 35, dupa 185 de km si cu foamea si pofta-n git, aia a fost:).

3. Imi place mult jurnalul, Cristi! vai, ce pofta am de peste si de fructe de mare!!

4. fructele de mare, pasiunea mea. frumos jurnal marocan, ai avut o vacanta perfecta 🙂

Mi-ar face plăcere să comentezi articolul.

Te poți și abona la comentarii prin RSS.

Poți folosi următoarele taguri:
<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>